Wednesday, March 23

singapura

Holla!
last cuti skul yang lepas, dee, hubby,fara, and my father&mother in law jalan2 bercuti di s'pore u'olzz.. main reasons sbb my fil dah lama nak bawak husband g umah sdare kat sana..dari dia kecik,,sampai la ni..da ader anak baru berperluang menjejakkan kaki di tanah s'pre. 1st thing..terfikir.. y s'pore???dahla currency dia of kozla mmg tinggi dari kiter.. n dah pki..jadi orang agak miss-a-keyn hokey kat sana. tak der plan nak beli haper..... then.perjalanan alhamdulillah..semua lancar seperti yang dirancang. tiada apa2 halangan yang berlau.

lepas jer tambak johor, bila masuk jer s'pore..baru dapat ;ihat..beberapa benda penting yang mungkin kurang kat M'sia. not to compare but maybe can be our guide line untuk improve.

  • bersih - mmg pueh hati..takder sampah.....takder conteng menconteng bangunan.....sampah yang ada pun maybe sampah yang 'ter' terbang or 'ter' jatuh. klu nampak bersepah pub...daun2 yang berguguran di atas jalan. 
  • public transport - 4 u ollz yang teringin nak g spore..jngn riso bout the transport..mmg senang, mudah dan konfident untuk dinaiki. pemandu teksi akan xplain kat kiter..jalan mana yang dia akan ikut...laluan mana yang recomended... so..kita as tourist tak kan rasa ragu2 untuk naik mana2 teksi.. but satu! agak2 klu takder wit banyak..jangan amik taxi yang 5 bintang!
oleh kerana agak miskin kat sana...huhuhuhuhuhuhuhuh..mengalir air mata di pipi. untuk memuaskan hati sbb takle shopin..kitorang telah menghabiskan duit di USS...huh! amek ko! sorang masuk lebey kurang $70..tapi mmg puas hati la..cuma ..yerla..bila bawak baby ni..ader terhadnya la nak men itu ini...
aperpun..puas hati...mmg puas hati...

No comments:

Post a Comment