Wednesday, November 21

Perubahan demi perubahan

Salam petang buat all the readers :

FUH!FUH! Tiup sket. naek berghabuk belog tak dapat nak diupdate. Almaklumlah, berpindah ke rumah baru..kawasan kampung katanya... tak dapat line internet. jadi, ni baru berkesempatan online di kampung terchenta!
Ok, hari ni nak pendekkan ceghita. walaupun tak dapat nak update blog, insyaallah...hasil tiadanya line memberikan inspirasi penulisan yang mencurah - curah.

Hari ni nak cerita pasal testimoni diri sendiri.

Wajah saya ni takderla semanis Siti Nurhaliza ataupun secomelnya.. namun terdetik untuk jadikan wajah ni ala - ala putih mulus katanya.. cukuplah sederhana apabila encik Suami memandang cukup cantik untuk dirinya. Namun sebagai seorang wanita yang bekerjaya dan sering berjumpa dengan ramai orang....adalah dengan sendirinya kita akan rasa sedikit malu dengan penampilan yang ungkin rasa seperti mencacatkan pemandangan orang. bukan tak bersyukur dengan kesempurnaan yang telah dianugerahkan, cuma, naluri seorang wanita dan manusia itu sendiri memang mementingkan kesempurnaan.

Jadi nak share pengalaman sendiri dalam menggunakan produk Shaklee nih. sejak berjinak dengan produk Shaklee ni, target awal untuk kecergasan diri. sebagai seorang guru yang sememangnya akan berjalan selama lebih kurang 6 jam di sekolah, kekuatan mental dan fizikal memang amat diperlukan. alhamdulillah, hasil keberkatan usaha dan disiplin makan rangkaian kesihatan optimum, memang menunjukkan kesan yang sangat sangat positif. kemudian, terbaca pula testimoni - testimoni mereka yang mengamalkan Shaklee untuk kecantikan kulit. tak kiralah muka ke..badan ker...ok, note.

So, berbekalkan sedikit modal, saya mula mengamalkan vit selain multivit, vit c dan b comp dan alfalfa.

a) GLA - saya menggantikan EPO dari brand di pasaran kepada GLA. Fungsinya lebih kurang EPO. Kenapa? Kerana, selepas melahirkan anak pertama, period saya tidak teratur yang menyebabkan perut selalu senak lagi2 masa sepatutnya datang cik P. Saya amalkan secara konsisten selama sebulan dan alhamdulillah, period saya mula teratur.

b) ESP - The best produk saya pernah cuba. Kenapa? Susu makin pekat..... si tecik yang sedang menyusu cepat kenyang..jadi saya boleh buat stok susu lebih banyak! Satu lagi yang best, dengan combination ESP + GLA, parut di perut yang sangat scary the movie tu mula fade out sedikit demi sedikit... perut makin chantek! En suami pun perasan (bangga ada perut cantik! hehehe)

c) Vit E - Nak beli macam berkira sket... tapi apa juga akan ku lakukan. Kenapa nak ambil E? Sebab, muka dee ni agak penuh dengan jeragat. then, kat kai ni ada kesan eczema yang tak braper cantik dipandang. jadi, niatnya untuk menyahkan kesan2 degil semua nih! dah consume selama 3 bulan, alhamdulillah, jeragat makin pudar..kesan eczema kat kaki tu pun dah makin cantik. warna dah makin rata dengan kulit.

d)Ostemetrix (kalsium) - lepas beranak juga terasa badan makin letih, tak bertenaga lagi-lagi time sekolah banyak program. dengan anak yang memang konfom bangun 3 jam sekali untuk menyusu, memang terasa tak berkualiti tidur. dengan mengamalkan oste 2 biji sebelum tidur, badan rasa lebih segar apabila bangun pagi. Terasa sangat perbezaanya!!!!! PSSST!!!! nak share sket... oste juga boleh diambil bagi mereka yang sembelit... LEBIH LAWAS!!!!

e) VIVIX - ha...yang ni coming soon yer... tak dapek den nak membeli lagi eh!

Ok! itulah perkongsian ikhlas. Bukan hanya nak berbiz, tetapi untuk sharing betapa kesihatan tu sangat penting dalam diri setiap individu! Tak guna duit berkepuk kat dalam bank tu jika hanya untuk keindahan materialistik... Melaburla sikit untuk kesihatan. Hand Bag beribu takkan mampu menjamin kesihatan. Kalau dah sakit duk terlantar kat umah pun, handbag tu duk dalam almari, je kan?????? Fikir - fikirkan.....


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya

:DEE:

:SMS/WHATSAPP :0197578554:
:FB :www.facebook.com/diey.ziah:

No comments:

Post a Comment